Annons

Willhem: ”Vi vill göra så många som möjligt nöjda”

Linköping Peter Särud, fastighetschef hos Willhem, betonar att ärendet om återvinningsrummet på Stiglötsgatan inte handlar om pengar, utan om trygghet och trivsel.

– I våra kundundersökningar är det många som klagar på de tunga transporterna och vill ha bort dem från gårdarna. Därför försöker vi hitta en bra lösning för återvinning i hela området, säger Peter Särud.

Det kan innebära att sopsorteringsrummen flyttas till utkanterna och att fler får längre att gå.

Läs ocksåWillhem skickar felaktiga inkassokrav till sina hyresgäster – Neah, 32: "Känner mig hemsökt"Neah Udén känner sig hemsökt av sin hyresvärd Willhem, som gång på gång skickat ut felaktiga påminnelser om hyresinbetalningar.

– Det är bara en hyresgäst som har klagat på det här. Vi vill göra så många som möjligt nöjda och måste se till hela områdets bästa.

Annons

Han konstaterar att de flesta som bor i villa har betydligt längre än 200 meter till närmaste återvinningscentral.

– Det kan handla om flera kilometer. Så då tycker jag ändå att vi har ganska bra service. 

Annons
Läs ocksåFettklump på 40 ton hittades i avloppsrör – här är proppen som dykare fick hugga bortTill vänster en fettklump i Norrköping som väger över 40 ton. Till höger Andreas Ahnström, Tekniska verken, som inspekterar i en pumpstation.

Gunnel förlorade soptvisten

Läs också Motorolja och hundbajs hamnar i behållarna för matfett: "Ingen succé - mer farligt avfall än matolja" Så återvinner du ditt fett på rätt sätt Kameror kan spåra fettklumpar - därför kan du tvingas betala om du slarvar med matoljan

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.