Det går inte att boka vår tvättstuga
Det är jättesmutsigt i trapporna och i tvättstugan där vi bor. Tvättstugan går dessutom inte att boka. Den är alltid öppen och den som kommer först får tvätta. Vad kan man göra?
Först och främst ska du kontakta din hyresvärd och ta upp problemen. Föreslå värden att det införs ett bokningssystem, så att man kan planera för att tvätta. Det skulle ju vara till nytta för alla boende. Om hyresvärden inte ser till att det blir städat, trots ditt påpekande, och kanske inte heller inför någon typ av bokningssystem, tycker jag du ska kontakta Hyresgästföreningen och be om hjälp. Frågorna kan t ex tas upp den årliga hyresförhandlingen.
Här kan du som medlem i Hyresgästföreningen få svar på juridiska bostadsfrågor.
Skriv till
Hyresakuten
Hem & Hyra
Box 7514
103 92 Stockholm
Skicka frågor via e-post:
hyresakuten@hemhyra.se
Vi svarar på frågor av mer övergripande intresse och i den mån vi hinner.
Vill du ha snabbt svar vänd dig direkt till Hyresgästföreningen
Där hittar du också fler frågor och svar.