Jag kan inte öppna med mobilen

Våra porttelefoner fungerar bara med fasta telefoner, inte med mobilerna. Bara 10 procent av oss har fast telefon kvar. Kan jag få hyresavdrag för det?

Nej, du har ju fortfarande möjlighet att använda porttelefonen om du väljer ett fast teleabonnemang. Värden styr ju inte över att du och andra har valt mobiler. Men det vanliga är ju numera att ha mobiltelefon, så jag råder dig att kontakta värden och förklara situationen. Kanske går det att ställa om porttelefonen till mobilen.

Senaste frågorna
Visa fler
Om Hyresakuten

Här kan du som medlem i Hyresgästföreningen få svar på juridiska bostadsfrågor.

Skriv till
Hyresakuten
Hem & Hyra
Box 7514
103 92 Stockholm

Skicka frågor via e-post:
hyresakuten@hemhyra.se

Vi svarar på frågor av mer övergripande intresse och i den mån vi hinner.

Vill du ha snabbt svar vänd dig direkt till Hyresgästföreningen
Där hittar du också fler frågor och svar.

Illustrationer: Ann-Li Karlsson.

Trygghet i boendet

Ja!
Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.