Porttelefonen lagas inte
Vi hyr en lägenhet sedan ett drygt halvår hos en värd i Mellansvergie. Har felanmält vår porttelefon ett antal gånger men inget händer. Den fungerade inte när vi flyttade in, vilket vi påtalade redan då eftersom det inte finns någon kod på porten. Har mejlat bolaget och ringt och fått till svar att det ska åtgärdas. Nu har det gått flera månader och inget har hänt. Hur ska vi gå tillväga?
Jag tycker ni ska ta hjälp av Hyresgästföreningen! Men kontakta först er hyresvärd ytterligare en gång och påtala att det hela dragit ut på tiden alltför länge och att ni vill ha hyresreduktion om inte porttelefonen lagas. Det kanske får hyresvärden att agera, även om det i och för sig inte rör sig om några större belopp.
Ytterst kan ni vända er till hyresnämnden och begära att hyresvärden ska föreläggas att laga porttelefonen.
Här kan du som medlem i Hyresgästföreningen få svar på juridiska bostadsfrågor.
Skriv till
Hyresakuten
Hem & Hyra
Box 7514
103 92 Stockholm
Skicka frågor via e-post:
hyresakuten@hemhyra.se
Vi svarar på frågor av mer övergripande intresse och i den mån vi hinner.
Vill du ha snabbt svar vänd dig direkt till Hyresgästföreningen
Där hittar du också fler frågor och svar.