Väntar på markis
Markisen gick sönder och jag felanmälde. Det har nu gått fyra veckor utan åtgärd. Värden säger att det beror att leverantören som installerade markisen ska åtgärda detta. Hur lång tid ska det ta? Kan jag få sänkt hyra under tiden? Ska man anmäla till miljöförvaltningen?
Hur snabbt beställde värden markisen? Man får finna sig i en ”normal” leveranstid. Hör med en annan leverantör vad som är normalt. Kräv att din hyresvärd får ett klart besked från leverantören. Drar det ut på tiden längre än vad som kan anses normalt kan du begära hyressänkning, men det är inte fråga om några större belopp.
Här kan du som medlem i Hyresgästföreningen få svar på juridiska bostadsfrågor.
Skriv till
Hyresakuten
Hem & Hyra
Box 7514
103 92 Stockholm
Skicka frågor via e-post:
hyresakuten@hemhyra.se
Vi svarar på frågor av mer övergripande intresse och i den mån vi hinner.
Vill du ha snabbt svar vänd dig direkt till Hyresgästföreningen
Där hittar du också fler frågor och svar.