Värden ljuger om att det är vårt fel
Vi har haft stopp i toaletten flera gånger. Senast det hände svämmade undervåningen över och kunde inte användas på flera månader. Värden påstår nu att ett doftblock i toan har orsakat översvämningen, men det är inte sant. Vi har kvar alla tidigare mejl där det står att de har varit här och försökt fixa avloppet. Kan vi få hyresreducering?
Om det är något som inte fungerar kan hyresgästen ha rätt till hyresreduktion, förutsatt att hyresgästen inte orsakat bristen. I ert fall menar värden att det är ni som förorsakat stoppet och vill antagligen inte ge er reduktion därför. Men det måste kunna bevisas. Kan inte värden det har ni troligen rätt till reduktion. Ta hjälp av Hyresgästföreningen!
Här kan du som medlem i Hyresgästföreningen få svar på juridiska bostadsfrågor.
Skriv till
Hyresakuten
Hem & Hyra
Box 7514
103 92 Stockholm
Skicka frågor via e-post:
hyresakuten@hemhyra.se
Vi svarar på frågor av mer övergripande intresse och i den mån vi hinner.
Vill du ha snabbt svar vänd dig direkt till Hyresgästföreningen
Där hittar du också fler frågor och svar.