Varmvattnet är grönt!
Vi har haft grönt varmvatten i sex månader. Värden sa att orsaken är en läcka och att det är ofarligt, men jag har hört tvärtom. Har vi rätt till hyresreduktion? Vad gör vi för att få det fixat?
Kontakta kommunens miljöförvaltning som kan avgöra om det finns skäl att förelägga värden att utreda och åtgärda problemen. Kontakta även värden och säg att du vill ha hyresreduktion. Konstateras det att vattnet inte haft den kvalitet som det ska ha bör Hyresgästföreningen kontaktas för att få en bedömning av reduktionens storlek.
Här kan du som medlem i Hyresgästföreningen få svar på juridiska bostadsfrågor.
Skriv till
Hyresakuten
Hem & Hyra
Box 7514
103 92 Stockholm
Skicka frågor via e-post:
hyresakuten@hemhyra.se
Vi svarar på frågor av mer övergripande intresse och i den mån vi hinner.
Vill du ha snabbt svar vänd dig direkt till Hyresgästföreningen
Där hittar du också fler frågor och svar.