Aberdeen lovar åtgärder
– Aberdeen tog över som förvaltare 1 april 2011. Det eftersatta underhållet har ackumulerats under lång tid dessförinnan. Vad det beror på kan jag inte svara på.
Det säger Lina Alvemur, som är kundansvarig hos förvaltaren Aberdeen. Enligt henne tycker företaget att Hyresgästföreningens initiativ, att kartlägga bristerna i området, är bra eftersom det hjälpt Aberdeen att snabbare få en överblick över problemen.
– Vi tycker att vi börjar få en ganska bra bild av var behoven finns och vad vi bör börja med, säger hon.
Utemiljön och att göra i ordning de lägenheter som är i sämst skick hör till de saker som ligger tidigt i planeringen. Under sommaren ska dessutom ett tak renoveras.
– Men självklart prioriterar vi sådant som har med säkerhet att göra allra först och vi kommer att undersöka sprickorna i balkongerna. Men att rätta till något som förstörts under så många år går inte på en dag.
När området kan vara i ett skick som hyresgästerna, och Aberdeen, är nöjda med vill Lina Alvemur inte spekulera i.
– Det vågar jag inte säga något om.
Krafttag mot brister på Väster
Hyresgäst: ”Det har blivit värre och värre med åren”