Bäst i Sverige på att hantera telefonen
– Tack! Att vinna SM i telefoni och kundservice kom som en chock! Det var inget som jag hade förväntat mig.
Vad gör dig till Sveriges bästa kvinnliga telefonist?
– Jag strävar alltid efter ett proffsigt bemötande och är engagerad i mina arbetsuppgifter. Jag tror att kombinationen av mina tidigare erfarenheter, min utbildning, noggrannhet och mitt glada humör bidrar till att medlemmar får ett trevligt bemötande och därmed upplever att de får bra service.
Hur blir man bäst i landet på telefoni?
– Till oss mejlar och ringer medlemmar om allt från adressändringar till att de befinner sig på gränsen till vräkning. Då gäller det att de blir sedda och att vi lyssnar på vad de berättar för oss. Inom enheten på medlemsregistret jobbar vi även mycket med beteendeanpassad kommunikation och samtalsstrategier för att uppnå bästa möjliga service.
Vad betyder den här utmärkelsen för er?
– Utmärkelsen betyder självklart jättemycket både för medlemsregistret och för Hyresgästföreningen. Det är ett kvitto på att vi vet vad utmärkt medlemsservice är.
Du är redan bäst i riket. Lägger du telefonen på hyllan nu?
– Absolut inte! I år är målet att medlemsregistret som enhet ska bli nominerat till SM 2013.
I contact center-klassen ringer tävlingens undersökare 200 samtal till respektive företag och utger sig för att vara kunder. Samtalen bedöms sedan enligt en särskild mätmetod.
Bedömningen utgår från undersökarens första intryck, om bemötandet är engagerat och hur effektivt ärendet hanteras.
Källa: SM i Telefoni
”Hon bemöter inringande på ett synnerligen positivt och tryggt sätt. Hennes kunnighet och glada tonfall bidrar i högsta grad till att man kan vara säker på att få ett utmärkt mottagande samt klara och tydliga svar.”