Bostadens hyresgäster gav sin värd det finaste priset
AktivBo är ett analysföretag som samarbetar med omkring 300 fastighetsbolag i Sverige. Företaget gör kundundersökningar åt exempelvis Bostaden i Umeå AB. Det innebär att AktivBo har bra koll på vad hyresgäster tycker om sina värdar och arrangerar utifrån det en årlig gala för att utse årets bästa bolag.
– Kundkristallen är ett fint kvitto på att de ansträngningar man gjort verkligen uppskattas av hyresgästerna. Betydelsen av att satsa på en kontinuerlig förbättring av förvaltningskvaliteten och den totala kundupplevelsen kan inte nog poängteras. Insatserna som gjorts har lett till att den totala boendeupplevelsen har förbättrats för väldigt många av Sveriges hyresgäster. Det är därför en förmån att få dela ut Kundkristallerna till de hyresvärdar som lyckats allra bäst säger Frida Kullh, vd på AktivBo.
I år var Bostaden nominerat i kategorin Högsta serviceindex. Och när det var dags att presentera vinnaren satt Bostadens personal på nålar. Men snart var det klart att bolagets hyresgäster gett sin värd priset Kundkristallen och det jublades på kontoren.
– En fantastisk känsla. Vi är så otroligt glada, stolta och ödmjuka över att vinna ett pris där hyresgästerna gett oss så goda betyg. Jag vill passa på och tacka alla engagerade medarbetare – det är ett enormt lagarbete som gör att vi ligger i topp nationellt i branschen. Bostaden har en fin kultur som vuxit fram hos medarbetarna och den är en förutsättning för att år efter år kunna hålla en hög servicenivå, säger Jerker Eriksson, vd på Bostaden.
Även Lyckselebostäder var nominerat till tre av de olika priserna vid galan. Men det räckte inte hela vägen.