Camilla stod på sig – och fick rätt mot värden
– När jag anmälde skadorna till värden fick jag till svar att det var bra att han genom detta fick reda på varför det försvinner vatten, säger Camilla Bendris och suckar djupt.
För det skulle dröja ytterligare fyra månader. Det var först efter att hon kontaktat Hyresgästföreningen som reparationen tog fart.
– Jag tar reda på mina rättigheter och skyldigheter. Mig blåser han inte så lätt, säger hon.
Annons
Värden började reparera när hon var på jobbet – utan att täcka över datorn, sängen, golvet…
– Som det såg ut. Färg överallt, jag blev så besviken, säger Camilla Bendris.
Extra besvärligt var att renoveringen drog ut på tiden.
– En fastighetsskötare skötte reparationen och den är inte fackmannamässigt utförd. Därför krävde vi kompensation, säger Anders Gustafsson på Hyresgästföreningens juridiska enhet.
Fastighetsägaren Kjell Pettersson tycker det är okej att anlita egen personal för renovering om han kan sin sak. Till en början bestred han också att det inte var bra skött.
– Ord stod mot ord och jag ville inte höra käbblet mer. Därför gjorde jag upp, säger Kjell Pettersson.
– Som det såg ut. Färg överallt, jag blev så besviken, säger Camilla Bendris.
Extra besvärligt var att renoveringen drog ut på tiden.
– En fastighetsskötare skötte reparationen och den är inte fackmannamässigt utförd. Därför krävde vi kompensation, säger Anders Gustafsson på Hyresgästföreningens juridiska enhet.
Fastighetsägaren Kjell Pettersson tycker det är okej att anlita egen personal för renovering om han kan sin sak. Till en början bestred han också att det inte var bra skött.
– Ord stod mot ord och jag ville inte höra käbblet mer. Därför gjorde jag upp, säger Kjell Pettersson.
Camilla Bendris får nu 1 000 kronor i ersättning.
– Det känns bra att jag har fått rätt, säger hon.
– Det känns bra att jag har fått rätt, säger hon.
Annons
MISSA INGET FRÅN HEM & HYRA. Tryck här för att följa oss på Facebook.