Förlikning löser vattenproblem

Olofström Till hyresnämnden skrev hyresgästen att varmvattnet tagit slut vid flera tillfällen och att hon därför ville ha tvångsförvaltning. Nu ser det ut att lösa sig.

Efter hyresnämndens sammanträde förra veckan stod parterna på god fot igen. Något åtgärdsföreläggande blev det aldrig eftersom hyresgästen och hyresvärden kom överens och förliktes. Direkt efter sammanträdet följde hyresvärden med till fastigheten i Vilshult där det varit problem. Meningen var att göra mätningar av vattentemperaturen för att komma tillrätta med problemet.

Läs mer:

Läs ocksåFå försök med nya verktyget mot värstingvärdar – juristen som testat: "Fungerar bra"Halvkroppsporträtt på Susanne Lindmark, som har långt brunt hår som ligger över axlarna och en mörkblå skjorta. I bakgrunden i oskärpa ser man två fönster med gardiner, några ljusa bord och röda stolar, en grön växt, en tavla. Hyresgästföreningen i region Norrland är den region av Hyresgästföreningen som använt förvaltningsföreläggande mest hittills. Men totalt användes det juridksa verktyget bara mot 13 hyresvärdar under de tre första åren efter lagändringen.

Hyresgäst i Vilshult saknar varmvatten

Läs också Två decennier med skandalhusen i Tobo – hyresgästen Kintu: ”Ingen ska bo så här” Inget varmvatten på 14 dagar – då kokade det över för Lillemor Marcel och hans grannar utan varmvatten i fem månader: "Sådana människor ska inte äga hyreshus" Här är dina verktyg när värden inte gör sitt jobb

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.