Hallstahem får toppbetyg i hyresgästenkät
Sammanlagt får Hallstahem ett serviceindex på 86 procent vilket gör att bolaget hamnar i topp bland landets hyresvärdar.
Enkäten delades ut i slutet av september i fjol och är gjord av AktivBo på uppdrag av Hallstahem. AktivBo gör samma undersökning åt bostadsbolag över hela landet. Sammanlagt handlar det om nära en halv miljon lägenheter per år.
I Hallstahammar har runt 1500 hyresgäster svarat på enkäten, vilket innebär en svarsfrekvens på nästan 70 procent. Frågorna handlade om service, bemötande, hur man trivs i sin lägenhet, lägenhetens planlösning, allmänna utrymmen och utemiljön.
Hallstahem får genomgående höga betyg av hyresgästerna i undersökningen.
Hyresgästerna är i allmänhet mycket nöjda med service och bemötande från bolagets sida och trivs bra i sina lägenheter. Över 80 procent av dem uppger att de tycker att de får valuta för sin hyra. Några uppger dock att de har problem med ljudisoleringen mellan lägenheterna och andra att de har kallt inomhus på vintern. Städningen av tvättstugor är också ett område där det finns en del synpunkter.