Han ger svar på tal via Facebook
För den som brukar gå in på Karlstads Bostads AB:s Facebooksida kanske namnet Thorbjörn
Belenos inte är helt obekant.
Han kommenterar ofta bostadsbolagets inlägg sedan de öppnade en sida på Facebook. Han kommer både med kritik och beröm.
– Om man kommunicerar via mejl kan man ibland få lite tokiga svar. Men i Facebook är företag tvungna att förklara sig.
Thorbjörn hör av sig om han sett något som verkar vara på tok, eller om han undrar över något. Och han tycker det är bra att informationen sprids till flera.
– Sist undrade jag om det var meningen att ett sprinklersystem ska stå på i garaget. I svaret
fick jag veta att man använder vatten som pumpats upp från Mariebergsviken. På så vis fick
ju KBAB visa att de har ett miljötänk!
Thorbjörn tycker att Facebook är en lysande informationskanal som de flesta företag borde ha.
– Det ger en öppenhet och man visar att man vågar ta en diskussion.