Annons

Hyresgäst i Landskrona ansöker om åtgärdsföreläggande

Landskrona Trasiga kontakter, söndriga vitvaror och lutande golv. Trots hyresgästens påtryckningar har den privata hyresvärden i Landskrona inte åtgärdat bristerna. För att komma till rätta med problemen har en ansökan om ett åtgärdsföreläggande lämnats in till hyresnämnden.

​Den 30-åriga hyresgästen i Landskrona har under en längre period haft stora problem med sitt boende. Eftersom hans egna påtryckningar inte hjälpte vände han sig till Hyresgästföreningen.

Den 20 september konstaterade Hyresgästföreningen att det fanns flera brister i mannens lägenhet. Bland annat så var sju kontakter i vardagsrummet trasiga. Även golvet i rummet behövde åtgärdas. I köket behövde golvet bytas och diskmaskinen samt torktumlaren lagas. Sammanlagt handlar det om cirka 15 olika brister i åtta av rummen.

Annons
Läs ocksåVärd gjorde upp direkt med hyresgäster – stäms på över halv miljon: ”Har agerat smutsigt”Text med ordet skadestånd. Kvinna som tittar rakt fram.

Hyresgästen har med hjälp av Hyresgästföreningen skickat in en ansökan om åtgärdsföreläggande till hyresnämnden. Senast den 1 december ska hyresvärden lämna in sitt yttrande till nämnden.

Annons
Läs också Hyresgäst blev uppsagd två gånger – får halv miljon och fyra eldstäder i förlikning Nu säljer Öbo Britt-Maries hem: "Luften gick ur mig" Nytt hovrättsbeslut: Dålig förvaltning stoppar inte årlig hyreshöjning Slarvade konstant med hyran – barnkonventionen räddar mannen från att vräkas

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.