Hyresgäster gör tummen upp för hyresvärd

Jönköping Rekordmånga av Vätterhems hyresgäster är nöjda med sin hyresvärd. Det visar bolagets årliga hyresgästundersökning.

Enligt enkäten är 88,1 procent av hyresgästerna är nöjda med Vätterhems service, en ökning jämfört med förra årets resultat, 87,7 procent. Årets resultat är det högsta någonsin och vd Thorbjörn Hammerth är såklart nöjd:
— Vi är väldigt stolta, säger han till Hem & Hyra.

En stor anledning till framgången tror Hammerth ligger hos förvaltningen.
— Vi har en organisation som ligger nära hyresgästerna, vi jobbar aktivt med hyresgästerna om vilka förbättringar som måste göras.

Läs ocksåSå fortsätter bluffsajter lura bostadssökare med nytt knep – trots hot om böter"Kontakta hyresvärden" och tre dagars full tillgång. I själva verket är annonsen på bostadshub.se hämtad från Boplats Sverige och går att titta på gratis där, samtidigt som kunden efter tre dagar får betala för ett abonnemang för 299 kronor i månaden.

Smolk i glädjebägaren finns som bekant ofta, i det här fallet har hyresgäster framfört missnöje med tillsyn och städning av källarutrymmen. Ett annat område där Vätterhem anser att man kan bli bättre är att hyresgästerna ska ”få förståelse för sina synpunkter”.

Enkäten visar också att 91,8 procent skulle rekommendera Vätterhem som hyresvärd.

Läs också Nytt hopp för Doris efter 10 år med värstingvärden: "Tror knappt att det är sant" S-politikern bodde i villa – men lyckades behålla lägenhet i centrala Östersund i 25 år Fel namn på kontraktet – hyresgästen kräver gratis boende och ersättning för "mänskligt lidande" Värden satsar på nya fönster och dörrar – hyresgästen ville sova på hotell

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.