Hyresgäster gör tummen upp för hyresvärd

Jönköping Rekordmånga av Vätterhems hyresgäster är nöjda med sin hyresvärd. Det visar bolagets årliga hyresgästundersökning.

Enligt enkäten är 88,1 procent av hyresgästerna är nöjda med Vätterhems service, en ökning jämfört med förra årets resultat, 87,7 procent. Årets resultat är det högsta någonsin och vd Thorbjörn Hammerth är såklart nöjd:
— Vi är väldigt stolta, säger han till Hem & Hyra.

En stor anledning till framgången tror Hammerth ligger hos förvaltningen.
— Vi har en organisation som ligger nära hyresgästerna, vi jobbar aktivt med hyresgästerna om vilka förbättringar som måste göras.

Läs ocksåVärden satsar på nya fönster och dörrar – hyresgästen ville sova på hotellTvådelad bild. På ena sidan syns ett stort fönster med texterna "Västmanlands tingsrätt" samt ”Hyres- och arrendenämnden”. Den andra halvan visar en bild på en hand som sticker in en nyckel i ett dörrlås.

Smolk i glädjebägaren finns som bekant ofta, i det här fallet har hyresgäster framfört missnöje med tillsyn och städning av källarutrymmen. Ett annat område där Vätterhem anser att man kan bli bättre är att hyresgästerna ska ”få förståelse för sina synpunkter”.

Enkäten visar också att 91,8 procent skulle rekommendera Vätterhem som hyresvärd.

Läs också Fördubblad förlust – tomma lägenheter fortsätter kosta miljoner: "Måste bli bättre på marknadsföring" Hög musik på gatan fick grannen att lacka ur – döms för misshandel Fastighetsägare riskerar miljonvite – allvarliga brister i brandsäkerheten Möte lockade oroliga hyresgäster – kommunalt bostadsbolag vill göra det lättare att sälja

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.