Hyresgäster kritiserar brevet från Rivella
Många av Rivellas hyresgäster är kritiska till den senaste tidens händelser men få vill eller vågar ställa upp med sina namn. En av dem Hem & Hyra talat med känner obehag och tycker att hyresvärdens brev som delades ut i helgen är aggressivt och har en framtoning som inte passar en hyresvärd.
– Brevet innehöll svartmålning av Hyresgästföreningen och många löften om förbättring. Men vilket företag går in och köper ett lägenhetsbestånd där flera fastigheter är i så dåligt skick att de borde rivas? Det räcker inte med att tapetsera och måla om! menar hyresgästen.
Hyresgästen har bott i området sedan 1980 och varit med om flera ägarbyten och tror inte på någon förändring den här gången heller.
– Jag vill ha en stabil ägare, som inte lovar guld och gröna skogar, som inte köper fastigheterna för att de tror att de ska göra ett klipp utan jobbar långsiktigt. Jag vill känna mig trygg i mitt boende och inte som idag känna oro för att ha ett avlopp i toaletten som inte fungerar eller att värmen ska stängas av, säger hyresgästen.
Som Hem & Hyra berättat lämnade Rivellas företrädare Christian Kirkman-Möller i brevet till hyresgästerna ut mailadresser och telefonnummer till tre av Hyresgästföreningens anställda men inga kontaktuppgifter till sig själv eller Rivella. Företagets telefon var i dag avstängd och den anställde kunde nås via en hotmailadress.
När Christian Kirkman-Möller i dag ringer upp Hem & Hyra säger han så här om avslutningen i brevet:
– Det skrevs i all hast men du får lämna ut min mailadress och mitt telefonnummer. Jag vill väldigt gärna att hyresgästerna kontaktar mig!