Annons

Inget guldägg till hyresgästkampanj

Nyheter Kampanjen ”från ord till handling” blev utan pris när reklambranschens guldägg delades ut.

Det blev ett diplom, men inget ägg, till Hyresgästföreningens stora kampanj som tagits fram av reklambyrån Le Bureau. Kampanjen var nominerad i kategorin ”integrerat – som handlar om bästa helhetslösning där alla insatser drar åt samma håll.

– Lite snopet känns det, men det är bara 10 procent av bidragen som skickas in som nomineras, säger Sofia Stenfeldt, PR-samordnare på Hyresgästföreningen och projektledare för kampanjen.

Annons
Läs ocksåVärd gjorde upp direkt med hyresgäster – stäms på över halv miljon: ”Har agerat smutsigt”Text med ordet skadestånd. Kvinna som tittar rakt fram.

Hon påpekar att det viktigaste trots allt är att kampanjandet ger politiska resultat – och det tycks ”från ord till handling” ha gjort. Nyligen deklarerade regeringen att man tänker satsa 6,7 miljarder på att det ska byggas fler hyresrätter.

Annons
Läs också Nu säljer Öbo Britt-Maries hem: "Luften gick ur mig" Nytt hovrättsbeslut: Dålig förvaltning stoppar inte årlig hyreshöjning Hyresgästbasen pratade på SD-konferens: ”Viktigast är kampen mot marknadshyror” Susannes hyresvärdar bryter mot lagen om och om igen – nu krävs de på extra stort skadestånd: ”Jag förstår inte varför de gör detta”

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.