Melin förvaltning vann pris
− Det betyder mycket för vårt bolag att vinna det här priset. Det är ett kvitto på att vi jobbar med rätt saker. Det ska vi fira med en tårta idag, säger Håkan Svensson vd vid Melin förvaltning.
Det är tredje året som branschindex-mätningen görs av konsultföretaget AktivBo och tidningen Fastighetsnytt. Det är en hyresgästundersökning som mäter hur nöjda hyresgästerna är med bostadsbolagets förvaltningskvalitet.
I årets mätning tillfrågades över 8 000 hyresgäster i hela Sverige. Förvaltningskvaliten mäts genom att hyresgästerna får svara på ett antal frågor om hur de till exempel uppfattar bostadsbolaget som värd, hur lätt de tycker det är att få kontakt med värden och hur de upplever tryggheten är där de bor.
Melin förvaltning har 800 lägenheter i Ängelholm, hälften fick svara på enkäten. Priset vann de i kategorin mindre fastighetsbolag under
2 000 lägenheter. De var 25 bostadsbolag som gjorde upp om priset. Förra året vann de i samma kategori men delade platsen med Perstopsbostäder.
Vad är framgångsreceptet?
− En del av vår framgång är vår personliga kontakt med hyresgästerna. Vi gör alla reparationer och tar hand om felanmälningar själva. Jag är helt övertygad om att det skapar ett mervärde. Hyresgästerna känner igen oss och på det sättet skapar vi en bra relation. Det ska vi bygga vidare på.