Nöjda hyresgäster hos Bostaden i Umeå
Sedan 2009 har Bostaden gjort årliga kundundersökningar. I år svarade 5608 hyresgäster på frågorna och resulatet får Bostadens vd Ann-Sofi Tapani att le.
– 83 procent svarar att de totalt sett är mycket nöjda eller nöjda med sitt boende hos Bostaden. Bara 4 procent gav negativa svar. Det är fantastiska siffror! Vi har en väldigt kundnära organisation och hyresgästerna har lätt att få kontakt när de behöver hjälp. Jag tror att det ger en trygghet som är viktig när man bedömer sin hyresvärd, säger Ann-Sofi Tapani i ett pressmeddelande.
Men det finns ett område som fick ett aningen sämre resultat, jämfört med förra året. Flera av de svarande har synpunkter på tvättiderna. Över huvud taget är just tvättstugorna något det framförs synpunkter på. Något som bolaget tänker försöka ändra på.
– Hyresgästernas åsikter är jätteviktiga för oss och den här undersökningen ger bra information om vad vi behöver bli bättre på. Resultatet från undersökningen ligger sedan till grund för hur vi jobbar under året, säger Mikael Lundgren, kundchef på Bostaden.