Nöjda kunder hos Skövdebostäder
Drygt åtta av tio hyresgäster är nöjda med kommunala Skövdebostäder som hyresvärd. Service och bemötande ligger i topp. Ett omdöme som ekonomichef Dennis Grönqvist är nöjd med.
– Generellt sett ger de så kallade mjuka värdena högre betyg, säger han.
Undersökningen ger bolaget en fingervisning om var resurserna behöver sättas in.
– Vi försöker att vara lyhörda för hyresgästernas synpunkter och bättra oss där det går, säger Dennis Grönqvist.
Sämst betyg får boinflytande. Att en tidigare konflikt med Hyresgästföreningen om boinflytandeavtal spelar in vill Dennis Grönqvist inte kännas vid.
– Nej, nu har vi ett fungerande avtal med Hyresgästföreningen igen. Boinflytande är något som vi jobbar med och hyresgästerna tycker att vi blir allt bättre på det.
Ett undersökningsbolag genomför enkäten. En viss anvisning i jämförelse med andra bolag går därmed att få.
– Jag vill påstå att vi ligger bra till i jämförelse med andra bostadsbolag, säger Dennis Grönqvist och fortsätter:
– Men den bästa responsen från våra hyresgäster får vi i vardagen, i kontakter med dem.
Skövdebostäder har 4 300 lägenheter i 20 områden i tätorten, de flesta med centralt läge.