Nya ägare till kritiserade lägenheter
Listan på fel och brister i lägenheter, trapphus, tvättstugor och soprum i de två fastigheterna på Gavlehov är alltså lång.
Lister är felmonterade, det läcker i kök och badrum, värmen fungerar inte som den ska, fläktsystemet stör, tvättstugan saknar vatten, hissarna står stilla, soprummen svämmar över. Det är några av alla de brister som listats av hyresgästerna i Hyresgästföreningens enkät.
Mest missnöjda är hyresgästerna med lägenheternas standard i förhållande till hyran.
På en skala mellan ett och fyra där ett står för att man är mycket missnöjd och fyra för att man är mycket nöjd hamnar den rubriken längst ned med 1, 4 poäng.
Följande rubriker ligger också i botten med ett betyg under två: städning i tvättstugan, tvättstugan som helhet och städning av gården. Genomsnittet för 28 frågor om boendet ligger på 2,4, alltså ett tecken på stort missnöje med boendet.
Mest nöjda är hyresgästerna med köksutrustningen.
Nästa vecka ordnar Hyresgästföreningen ett möte för hyresgästerna på Gavlehov.