Regionens Bobil rullar till hyresgästerna
Hyresgästföreningens anställda och förtroendevalda ska kunna jobba från Bobilen, som ska vara ute på vägarna fyra dagar i veckan.
– Tanken är att vi lättare ska kunna möta upp hyresgäster direkt i bostadsområdena, svara på frågor och vara behjälpliga, säger Vicktoria Bagi på Hyresgästföreningen i region Aros-Gävle som är ansvarig för Bobilen.
Bobilen gjorde sin premiär på Pride i Gävle i slutet på augusti, då förtroendevalda från Hyresgästföreningen informerade om föreningens verksamhet och värvade nya medlemmar med utgångspunkt från bilen.
Tanken är att fyra personer ska kunna använda Bobilen som arbetsplats. På så sätt kommer alla anställda och förtroendevalda att kunna utnyttja bilen och göra Hyresgästföreningen mer synlig.
Vad innebär Bobilen för hyresgästerna?
– Hyresgästföreningen är idag tillgänglig via telefon och respektive kontor. Vi tror att det för många människor underlättar att få prata om frågor och funderingar kring boendet direkt ute i bostadsområdet, säger Vicktoria Bagi.
Bland Hyresgästföreningens övriga regioner finns även en bobil i region Bäsk, Bohuslän-Älvsborg-Skaraborg.