Var tredje hyresgäst nöjd med Ragunda som värd
Av 450 utskick svarade 273 hushåll, 61 procent, på enkäten som skickades ut i maj. Syftet är att mäta kundnöjdheten bland Ragundas hyresgäster.
– Det ger ett underlag som sedan kan vara till hjälp i det framtida förbättringsarbetet, säger Peter Höög från den kommunala bostadsförvaltningen.
Resultatet presenterades på Hyresgästföreningens bostadsmöte på kommunhuset i Hammarstrand.
Helhetsbedömningen av enkäten visar att 28 procent är mycket nöjda, 65 procent ger Ragunda Hyreshus medelbetyg och 7 procent är rent missnöjda med bolaget som värd.
Peter Höög tolkar resultatet som hyfsat positivt.
– I det stora hela har Ragunda Hyreshus nöjda kunder, säger han.
Bland alla som svarade på enkäten lottades en fri månadshyra ut. De lyckliga vinnarna blev Alvar och Ann-Marie Åsén i Hammarstrand.
Eftersom de inte kunde närvara vid bostadsmötet fick de personligt besök av Peter Höög och Ulla Axelsson från Ragunda Hyreshus. De gratulerade med tårta och blommor.
– Vi ska köpa julklappar för pengarna, säger Alvar och ler mot kameran.
Mest nöjda var hyresgästerna med: (betyg 5 av 5)
- Bemötande från huvudkontor 61%
- Bemötande från bovärd 60%
- Tvättider i tvättstugan 60%
- Bemötande vid fel i lägenhet 59%
- Resultat på utfört arbete 57%
Mest missnöjda var hyresgästerna med: (betyg 1-2 av 5)
- Lekplatser 30%
- Hyran 25%
- Ventilation 22%
- Tid vid åtgärdande vid fel 20%
- Standard totalt 19%